معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. کیا موتورز یکی از قدیمی ترین خودروسازی های کره به حساب می آید که شرکت هیوندای بزرگترین سهام دار آن می باشد. خودرو موهاوی از سری محصولات شاسی بلند سایز متوسط کیا به حساب می آید که برای نخستین بار در سال 2008 معرفی شد. این خودرو با ظرفیت هفت سرنشین بزرگترین شاسی بلند کیا محسوب می شود. این خودرو توسط اطلس خودرو با دو پیشرانه 6 و 8 لیتر وارد بازار داخلی کشورمان شد و با استقبال خوبی نیز مواجه گشت. در حال حاضر این خودرو در بازار کشورمان به صورت دست دوم قابل اری است.

نقد و بررسی خودرو کیا موهاوی

خودرو کیا موهاوی فاقد هرگونه طراحی هیجان انگیزی است. بخصوص در بخش چراغ ها و جلوپنجره ای که از طراحی ساده و کسل کننده ای برخوردارند. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذورنقه ای شکل با سه نوار کرومی براق و لوگوی کیا در مرکز آن دیده می شود. دو چراغ لوزی شکل نچندان بزرگ با سطحی تخت از طراحی ساده ای برخوردار هستند. در قسمت پایین پلاستیک مشکی رنگ قرار دارد که دور تا دور ماشین کشیده شده و چهره ای اسپرت به کیا موهاوی بخشیده است. گارد قرار گرفته روی سپر نیز محل نصب پلاک می باشد دو چراغ مه شکن نیز در دو طرف سپر دیده می شوند.

در نمای کناری، برآمدگی بالای گلگیر و پلاستیک مشکی رنگ دور ماشین، روف ریل و کشیدگی ماشین به علت سه ردیفه بودن، قابل مشاهده است. در نمای پشت، چراغ ترمز سوم، آنتن، چراغ دو تکه که قسمتی از آن روی درب صندوق عقب و قسمت دیگر آن که بر روی بدنه قرار گرفته است، دیده می شود. به طور کلی طراحی خودرو کیا موهاوی بسیار ساده و فاقد هیجان ارزیابی می شود.

با وارد شدن به داخل خودرو کیا موهاوی، سه ردیف صندلی با فضایی بزرگ مشاهده می کنیم. طراحی داخل کابین کمی قدیمی به نظر می رسد اما در زمان خودش مناسب و کاربردی بوده است. در مرکز کابین در پایین دریچه های هوا یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد. دکمه های کنترلی زیادی در بخش کنسول مرکزی و همینطور بر روی فرمان دیده می شوند. فضای کابین برای هفت سرنشین مناسب بوده و صندلی ها از روکش چرمی برخوردارند.

خودرو کیا موهاوی مجهز به یک پیشرانه 3.8 لیتری است که در دو نسخه شش و هشت سیلندر عرضه می شود. موتور هشت سیلندر آن قادر است نیرویی معادل 340 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 435 نیوتون متر در 3500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 12.5 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که جزو پر مصرف ها ارزیابی می شود. خودرو کیا موهاوی توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از امنیت بالای این خودرو دارد.

برخی از تجهیزات و امکانات خودرو کیا موهاوی شامل چراغ های ال ای دی طیفی عقب، دارای مه شکن، روشنایی جلو با مه شکن، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، سانروف دو حالته، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو، تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن، سیستم جمع شوندگی آینه ها، صندلی های عقب مجهز به سیستم تاشوندگی به همراه گرمکن و سرد کن، سیستم پشت سری های فعال و روکش چرمی، تنظیم برقی به همراه گرمکن و سرد کن صندلی های جلو و روکش چرمی، پشت سری های فعال هنگام تصادف، دارای سیستم یکپارچه حافظه برای تنظیم صندلی راننده، سیستم تهویه با کنترل اتوماتیک دو منطقه ای، غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترل کننده صوتی از روی فرمان می باشد.

قیمت خودرو کیا موهاوی

خودرو کیا موهاوی در تاریخ هشتم اسفند 1398 در بازار دست دوم حدود 400 تا 700 میلیون تومان و می شود.

مزایا و معایب خودرو کیا موهاوی

مزایا

داشتن قابلیت آفرود

فضای خوب کابین

بازار دست دوم خوب

هماهنگی جعبه دنده با پیشرانه

فضای بزرگ صندوق عقب

معایب

سیستم تعلیق خشک

مصرف بالای سوخت

شتاب پایین

وزن بالا

سواری خشک

ارزش خودرو کیا موهاوی

خودرو کیا موهاوی با ویژگی هایی همچون پیشرانه قدرتمند، داشتن قابلیت آفرود، کابین جادار و بازار دست دوم خوب می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که به آفرود علاقه مند هستند، باشد. اما به خاطر داشته باشید این خودرو به علت قدیمی بودن در نسخه های دست دوم، قابل اری است و باید از سلامت فنی آن هنگام کاملا مطمئن باشید. همچنین، خودرو کیا موهاوی از مصرف سوخت بالایی برخوردار است و ممکن است در یافتن قطعات یدکی شما را نیز به دردسر بیاندازد. از رقبای این خودرو در ایران می توان به کیا سورنتو، تویوتا راوفور، میتسوبیشی اوتلندر اشاره کرد.

جمع بندی خودرو کیا موهاوی

خودرو کیا موهاوی یک شاسی بلند هفت نفره کره ای است که از یک پیشرانه قدرتمند برخوردار است و می تواند نیاز شما را از یک شاسی بلند جادار با قابلیت آفرود برطرف نماید. این خودرو در حال حاضر در نسخه دست دوم در بازار داخلی کشورمان قابل اری است و از رقبایی همچون کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر برخوردار است.


لایوکار خودرو ,موهاوی ,سیستم ,چراغ ,بازار ,طراحی ,موهاوی خودرو ,شاسی بلند ,قابل اری ,تنظیم برقی ,همراه گرمکن ,بازار داخلی کشورمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل های کمیاب آشپزی و خانه داری گلچین 96 اطلاعات تخصصی فناوری و کامپیوتر پرستاران آینده دانلود دات ای ار دنیایی از کباب ها موزیک آواک | دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی