چاقی شرایطی است که در آن، شخص مقدار ناسالم و بیش از اندازه ای از چربی را در بدن خود دارد. برای اندازه گیری میزان چاقی متخصصین این زمینه از مقیاسی به نام شاخص توده بدن(BMI) استفاده می کنند. بی ام آی تا کنون درست ترین مقیاس برای اندازه گیری میزان اضافه وزن بوده است.

چه ارتباطی بین چاقی و سرطان وجود دارد؟

ارتباط بین چاقی و سرطان مشخص است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

سرطان های مرتبط با چاقی

اگرچه دلایل مبتلا شدن افراد چاق به سرطان هنوز به طور دقیق یافت نشده اند، اما شواهد زیادی برای علت و معلول بودن اضافه وزن بیش از حد و سرطان های زیر وجود دارد.

·         سرطان آندومتر یا سرطان رحم

·         سرطان آدنوکارسینومای مری

·         سرطان سینه

·         سرطان معده

·         سرطان کبد

·         سرطان مننژیوم

·         سرطان تخمدان

·         سرطان تیروئید

آیا پیشگیری از چاقی یا کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود؟

چاقی یکی از دلایل عمده ی ابتلا به سرطان است. یکی از کارهایی که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می توانید انجام دهید، کاهش اضافه وزن و داشتن یک مقدار وزن سالم است.

برای جلوگیری از چاقی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

·         فعالیت فیزیکی داشته باشید. در طول هفته حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید و جدی داشته باشید.

·         غذاهای سالم بخورید. حداقل ۳/۲ بشقاب غذایی خود را با سبزیجات، میوه جات، غلات و حبوبات بدون نشاسته و ۳/۱ آن را با پروتئین حیوانی پر کنید.

·         الکل ننوشید. اگر از نوشیدنی های الکی استفاده می کنید، مصرف آن را به تدریج کم و پس از مدتی ترک کنید.

·         استراحت کافی داشته باشید. خستگی باعث افزایش اشتها می شود و شما را مجبور به انتخاب غذاهای ناسالم می کند. به علاوه، رابطه میان کم خوابی و چاقی بسیار عمیق است.

 

چنانچه بیش از اندازه چاق (بی ام آی بالای ۳۰) هستید و رژیم غذایی و ورزش نمی توانند کمکی به شما کنند، می توانید با یم متخصص جراحی لاغری کمک بگیرید و از روش های لاغری سریع مثل جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده و ساسی بای پس و .) کمک بگیرید


اندام آرا سرطان ,چاقی ,·         سرطان ,اندازه ,کاهش ,ابتلا ,داشته باشید ,گیری میزان ,اندازه گیری ,برای اندازه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

rything املاک لنگرود | بنگاه لنگرود | مشاور املاک لنگرود|جاده چمخاله nico9e1ynw Teren شورای اسلامی شهر سراوان والبی طراحی سایت | سارین وب خبر های روز دنیا آنلاین98