ایستگاه راه آهن حیدرپاشا یکی از تاریخی ترین و زیباترین مکان های گردشگری تور استانبول می باشد که گردشگران می توانند بازدید از این مکان را در اولویت های خود قرار دهند. معماری و طراحی این مکان در نوع خود شاهکار بوده و از سبک آلمانی – ایتالیایی برخوردار می باشد که هدیه ی پادشاه آلمانی به سلطان عثمانی بوده است.

ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

شهر استانبول پایتخت اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه به شمار می رود که در عین حال نیز از مهم ترین و اصلی ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه می باشد. سالانه میلیون ها گردشگر و توریست داخلی و خارجی از این شهر با شکوه و شگفت انگیز بازدیدهای متنوعی را به عمل می آورند که بسیاری از گردشگران خود را به واسطه ی وسایط نقلیه گوناگون به این شهر رسانده و به گشت و گذار می پردازند. از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول می توان به ایستگاه راه آهن حیدرپاشا اشاره کرد که این ایستگاه نه تنها به عنوان پایانه مسافربری مهم این شهر بوده بلکه به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر استانبول نیز به شمار می رود. این ایستگاه با داشتن سبک معماری آلمانی – ایتالیایی خود یکی از بی نظیر ترین و جذاب ترین ایستگاه های راه آهن در منطقه و خاورمیانه می باشد که همین امر نیز سبب جذب توجه گردشگران و توریست های بسیار زیادی می شود. این ایستگاه به عنوان هدیه ای باشکوه و به یادماندنی از پادشاه آلمانی به سلطان عثمانی بوده است که از اهمیت و موقعیت استراتژیک بسیار بالایی در نزد مردم این شهر برخوردار است.

 

 

تور ترکیه-معرفی ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

 

موقعیت جغرافیایی ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

ایستگاه راه آهن حیدرپاشا جزء معدود ایستگاه هایی می باشد که گردشگران تور ترکیه هم می توانند از این مرکز جهت جابه جایی خود استفاده کرده و هم می توانند از نمای بسیار باشکوه آن بازدید به عمل بیاورند. آدرس و موقعیت جغرافیایی این ایستگاه به صورت ذیل می باشد که می توانید با در دسترس داشتن این آدرس به راحتی از این مکان بی نظیر و با شکوه دیدن به عمل آورید:

  • آدرس: Rasimpaşa Mahallesi, 34716 Kadıköy/Istanbul, Turkey
  • شماره تلفن: 208034821690

این ایستگاه در منطقه کادیکوی قرار گرفته و در پیرامون این ایستگاه شاهد ده ها رستوران، کافی شاپ و هتل های متعددی هستیم که گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند بعد از یک بازدید بی نظیر، در این مکان ها به استراحت پرداخته و لحظات بسیار به یادماندنی را برای خود به ارمغان بیاورند. گردشگران می توانند با دریافت نقشه ی گردشگری شهر استانبول موقعیت دقیق ایستگاه مذکور را مشخص نموده و به راحتی به این مکان سفر کنند.

تاریخچه ی ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

این ایستگاه راه آهن در سال 1871 توسط سلطان عبدالعزیز راه اندازی شد و اولین جابه جایی مسافر از این ایستگاه در سال 1890 صورت گرفت. پایه های ستون دار چوبی این ایستگاه به تعداد 1100 عدد می رسد و هر کدام از این ستون ها در حدود 21 متر می باشند. ایستگاه راه آهن حیدرپاشا در سال 2012 به عنوان پرترددترین و شلوغ ترین ایستگاه شهری انتخاب شد و با هماهنگی های لازم بین این ایستگاه با ایستگاه سرکسی در دیگر سوی تنگه توانسته است خطوط اصلی و مادر بین شهر استانبول به شمار بیاید. در سال 2013 به دلیل اضافه نمودن خطوط جدید و تعمیرات بسیار گسترده در این ایستگاه، فعالیت این ایستگاه برای یک زمان نامشخصی تعطیل شد که با این حال نیز یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی این شهر بوده و دفتر مرکزی خطوط راه آهن دولتی نیز در این ایستگاه وجود دارد.

در سال 2015 ایستگاه راه آهن حیدرپاشا فعالیت خود را از نو شروع کرد و خط مرمره افتتاح گردید و دوباره شاهد تردد مسافران و قطارهای پیشرفته در این ایستگاه هستیم. سنگ تراشان ایتالیایی و آلمانی با حرفه ی بسیار فوق العاده، نمای ایستگاه حیدرپاشا را طراحی و اجرا کردند که نمای بیرونی این ایستگاه در زمان خود یکی از بهترین و باشکوه ترین ایستگاه های ریلی بوده که هر بیننده ای را به حیرت در می آورد.

 

 

تور ترکیه-معرفی ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

 

بازدید از ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

از مهم ترین و بارزترین عواملی که توانسته است این مکان را به یکی از اصلی ترین جاذبه های مورد بازدید تبدیل کند می توان به معماری و طراحی بسیار خلاقانه و شگفت انگیز آن اشاره کرد. این ساختمان قدیمی یکی از شاهکاری های معماری زمانی عثمانی بوده با داشتن یک ساعت بسیار غول پیکر بر نمای بیرونی خود بسیار منحصر به فرد و زیبا به نظر می رسد و گردشگران می توانند با داشتن یک دوربین حرفه ای به همراه خود بهترین تصاویر را به ثبت برسانند.


بروز ترین اطلاعات و مطالب و خبر در همه زمینه ها ایستگاه ,حیدرپاشا ,بوده ,مکان ,گردشگران ,توانند ,ترین ایستگاه ,ترین جاذبه ,عثمانی بوده ,نمای بیرونی ,موقعیت جغرافیایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قهرمان تویی اردبیل،اردبیلیم،آرتاویل،آرتاویلیم mashhad در خانه بمانیم و کسب درامد کنیم تخفیف ویژه تبلیغات اینترنتی چسب قیری عایق ساختمان