به طور کلی موفقیت امری است اکتسابی که با تلاش و پشتکار هر فرد به دست میآید. بسیاری از افراد موفق جهان با استفاده از رعایت نکاتی مهم و قوانینی مشخص راه موفقیت را برای خود هموار ساختهاند که در ادامه این مطلب ما برای شما یکسری نکات را آماده کردیم که در راه رسیدن به موفقیت کمکتان میکند:
همواره در شغلتان وظایف خود را به خاطر داشته باشید
عکسالعمل شما وقتی که در محل کارتان راه حل جدیدی ارائه میشود که شما چیزی از آن نمیدانید چه خواهد بود؟ اغلب مردم میگویند که تلاش خواهند کرد تا همکارانشان از عدم آگاهی آنها مطلع نشوند و این بدان معنی است که برای اغلب آنها عدم اطلاع دیگران از نیاز آنها به کمک، مهمتر از یادگیری آن چیزی است که نمیدانند.
تغییرات شخصیتی انسان ها در سن مدرسه انجام میشود زمانی که بچه ها تحصیل را شروع میکنند قوی و ضعیف به یک اندازه برای درک مطالبی که متوجه نشده اند اشتیاق و علاقه دارند اما وقتی که بزرگتر میشوند و موقعیت خود را با دیگر همکلاسان مقایسه میکنند، دانش آموزان به خصوص آنهایی که ضعیفتر هستند از سؤال کردن و در نتیجه آشکار شدن نادانسته هایشان پرهیز میکنند.
آرام صحبت کنید
برقراری ارتباط صحیح به معنای این نیست که ما به چه میزان صحبت میکنیم بلکه در این است که چه میزان از آن برای دیگران قابل فهم است.
سخن گویان کار بلد به روشی دست یافتهاند که بسیار ساده ومؤثر است. آنها خیلی آرام تر از دیگران صحبت میکنند. بررسی ها نشان داده که اطلاعات به دست آمده از آن هایی که آهسته صحبت میکنند ۳۸ درصد بیشتر از آن هایی است که تند صحبت میکنند.
به خاطر داشته باشید که کی هستید و کجا قرار دارید
یک سازمان بزرگ، آن طور که تعریف میشود باید از افراد مجموعهاش بخواهد که از تکروی پرهیز کنند و به کار گروهی توجه داشته باشند. معمولاً در سازمانی که شما کار میکنید، فضای زیادی برای نشان دادن باورهای مذهبی یا آداب و سنن خانوادگی وجود ندارد. داشتن توانایی در کنار گذاشتن این باورها، برای سازمانی که در آن مشغول هستید بسیار مهم است زیرا که پافشاری در این باورها و رسوم فرهنگی در محل کار، میتواند سبب درگیری با همکاران بشود که اگر چنین اتفاقی بیفتد، در روند پیشبرد کارها وقفه ایجاد میکند و دائماً در حال بحث و جدل با دیگران برای تثبیت برتری عقاید و باورهایتان خواهید بود از سوی دیگر کنار گذاشتن آنها در محل کار، به معنی کنار گذاردن آنها در زندگیتان نیست. برای داشتن احساس خوب در زندگی نباید این طور فکر کنیم که با کنار گذاشتن این باورها در محل کار، تسلیم شدهایم و چیزهایی را که برایمان اهمیت داشته کنار گذاشتهایم. وگرنه نوع تفکر شما، مانع درست انجام دادن کارتان میشود.
با اعتماد به نفس مذاکره کنید
تئوری بسیار سادهای وجود دارد که میگوید اگر شما کسی هستید که طی یک مذاکره مرتب میگویید شاید، خوب من نمیدانم یا شما چه فکر میکنید مطمئناً این مذاکره نتیجهی مثبتی برای شما نخواهد داشت. شما باید قادر باید آنچه را که اعتقاد دارید بدون مجادله و حمله به طرف مقابل بر زبان آورید. باید به آنچه که میگویید کاملاً اعتقاد داشته باشید و سپس دربارهی آن مذاکره کنید اگر به خودتان اعتقاد نداشته باشید نمیتوانید مذاکرهای را پیش ببرید. در مذاکره باید قوی عمل کنید. کسانی که اعتماد به نفس کافی دارند تمایلشان برای مذاکره بیشتر است و مخاطرات طولانی شدن مذاکره را بیشتر تحمل میکنند و قابلیت بیشتری جهت دستیابی به توافق دارند. خلاصه این که اعتماد به نفس کمتر طرف مقابل، سبب میشود فرد زودتر تسلیم شود و نتیجهی آن، عدم دسترسی به اهداف مورد نظر در مذاکره، برای شما خواهد بود. در نهایت شما می توانید با یادگیری تکنیک های مذاکره حرفه ای اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و به خواسته های خود برسید.
کارآفرینی مذاکره ,میکنند ,آنها ,میشود ,داشته ,صحبت ,کنار گذاشتن ,صحبت میکنند ,داشته باشید ,مذاکره کنید ,خاطر داشته ,خاطر داشته باشید منبع
درباره این سایت